KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA PUBLICZNEGO NR 10 W SZCZECINIE
„BAJKOWA ŁĄKA” NA LATA 2020 – 2025
Rok szkolny 2020/2021
„ W świecie nowych technologii”
Zadanie:
• Wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość. Stosowanie nowoczesnych urządzeń w celu uatrakcyjnienia zajęć (tablica multimedialna, programy do nauki programowania, kodowania, gry edukacyjne). Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych.
WSKAŹNIKI – UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA:
• Uczy się przez zabawę
• W atrakcyjny sposób zdobywa wiedzę
• Rozwija dużą motorykę i koordynację wzrokowo - ruchową
• Ćwiczy spostrzegawczość, szybkość reakcji, pamięć i uwagę
• Poznaje i rozumie otaczający je świat, zdobywa nowe doświadczenia
• Zdobywa wiedzę za pośrednictwem wielu zmysłów
• Wie, jak bezpiecznie korzystać z nowoczesnych technologii
Rok szkolny 2021/2022
„ Zdrowo jem, więcej wiem ”
Zadanie:
• Propagowanie zachowań prozdrowotnych, kształtowanie postaw prozdrowotnych, przeciwdziałanie nadwadze i otyłości wśród dzieci, uświadomienie rodzicom, jak powinna wyglądać pełnowartościowa dieta dziecka,
WSKAŹNIKI – UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA:
• Jest zainteresowane własnym zdrowiem
• Posiada wiedzę na temat pochodzenia produktów spożywczych
• Przełamuje opór przed spróbowaniem nowych produktów spożywczych
• Kształtuje u siebie nawyk jedzenia warzyw i owoców
• Rozumie znaczenie witamin dla zdrowia,
• Jest świadome znaczenia wartości odżywczych owoców i warzyw oraz innych produktów (pieczywo, nabiał, mięso, ryby, miód),
• Zna zagrożenia wynikające z niezdrowego trybu życia i niewłaściwego odżywiania,
• Stara się nie spożywać produktów niekorzystnych dla zdrowia,
• Rozumie znaczenie sportu dla zdrowia
• Rok szkolny 2022/2023
„Jestem eko ”
Zadanie:
• Kształtowanie u dzieci wrażliwości ekologicznej, postaw ekologicznych, uwrażliwianie na piękno i konieczność ochrony przyrody.
WSKAŹNIKI – UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA:
• Jest wrażliwe na piękno przyrody
• Wie, że trzeba ją chronić i szanować
• Czuje się odpowiedzialne za otaczające je środowisko
• Chętnie uczestniczy w bezpośrednich kontaktach i obserwacjach przyrodniczych
• Właściwie reaguje na niszczenie środowiska przez innych
• Rozumie zależność człowieka od przyrody i przyrody od człowieka
• Wyciąga właściwe wnioski i przewiduje skutki określonej działalności człowieka
Rok szkolny 2023/2024
„Śpiewam lepiej niż w operze… – projekt chór”
Zadanie:
Wychowanie świadomych odbiorców sztuki, rozwijanie zainteresowań muzycznych, muzykalności, wrażliwości,
• WSKAŹNIKI – UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA:
• Czerpie satysfakcję ze wspólnego śpiewania
• Otwiera się na świat kultury wysokiej
• Uczy się dyscypliny i współpracy
• Doskonali słuch muzyczny i poczucie rytmu
• Kształtuje nawyk utrzymywania prawidłowej postawy ciała
• Wdraża się do występów publicznych
Rok szkolny 2024/2025
„Gimnastyka buzi i języka”
Zadanie :
Wspomaganie prawidłowego rozwoju mowy, kształtowanie prawidłowej wymowy i umiejętności porozumiewania się, włączanie rodziców i do świadomej współpracy nad rozwojem mowy i kształtowaniem prawidłowej wymowy, pedagogizacja rodziców w zakresie stymulacji rozwoju mowy, podnoszenie kompetencji w zakresie wspierania rozwoju mowy dzieci
WSKAŹNIKI – UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA:
• Swobodnie i poprawnie wypowiada się na określony temat
• Poszerza swoje możliwości artykulacyjne i fonacyjne
• Wzbogaca zasób słownictwa czynnego i biernego
• Prawidłowo dokonuje analizy i syntezy słuchowej,
• Wykazuje zainteresowanie słowem mówionym, śpiewanym, czytanym
• Umie ćwiczyć samodzielnie oraz współdziałać w grupie
• Wzmacnia poczucie własnej wartości i umie pokonywać trudności
• Umie koncentrować uwagę na ćwiczeniach i zabawach