Rok szkolny 2015/2016
„ Podróż ku wartościom ”
Zadanie:
Uczenie wartości moralnych skłaniających do zachowań, które są dobre dla wszystkich i nikogo nie krzywdzą.
WSKAŹNIKI – UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA:
- Troszczy się o uczucia innych, dba o ich dobro.
- Czerpie przyjemność z tego co dobre.
- Uczy się pokojowych sposobów rozwiązywania napięć i konfliktów.
- Przyswaja normy i zasady postępowania, akceptowane społecznie.
- Przechodzi od emocji słabo uświadomionych do świadomej kontroli.
- Wyraża własne emocje w różnych formach aktywności.
- Mówi prawdę, nawet gdy jest dla niego niewygodna i może narazić na przykrości.
- Starannie i należycie wykonuje swoje prace i obowiązki.
- Przyznaje się do winy i naprawia wyrządzone przez siebie szkody.
Rok szkolny 2016/2017
„Przedszkolak przyszłym czytelnikiem”
Zadania:
- Rozwijanie zainteresowania książką oraz tworzenie warunków i dostarczanie okazji do kształtowania postaw czytelniczych u dzieci przedszkolnych.
- Kształtowanie emocjonalnego stosunku do książki, jako źródła wiedzy i przeżyć.
- Wyrabianie u dzieci pozytywnego nastawienia do podjęcia trudu nauki czytania.
WSKAŹNIKI – UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA:
- Systematycznie korzysta z kącików książki.
- Wypożycza książeczki wspólnie z rodzicami z biblioteki publicznej.
- Wzbogaca zasób słownictwa.
- Wzbogaca wrażenia i doznania estetyczne.
- Szanuje książki.
- Jest śmiałe i otwarte na kontakty.
- Współdziała w zespole, dobiera role podczas zabawy w teatr i wciela się w role bohaterów z bajek.
- Konstruuje dłuższe wypowiedzi na temat czytanych bajek, opowiadań.
- Potrafi uważnie słuchać tekst czytany.
- Zna utwory literackie dla dzieci oraz ich autorów.
- nteresuje się tekstem i literami.
- Podejmuje działalność czytelniczą stymulującą rozwój mowy.
- Odreagowuje negatywne emocje, rozładowuje stresy i napięcia w toku różnorodnych form aktywności własnej.
Rok szkolny 2017/2018
„Przedszkolak widzem i aktorem”
Zadanie:
Małe formy sceniczne jako element stymulowania rozwoju moralnego oraz kształcenia mowy i myślenia w procesie intelektualnego rozwoju dziecka.
WSKAŹNIKI – UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA:
- Umie podejmować słuszne decyzje i trwały sukces.
- Buduje harmonię w życiu jemu najbliższych oraz w jego otoczeniu.
- Odgrywa rolę w zabawach parateatralnych, posługując się mową, mimiką, gestem i ruchem.
- Wie, jak należy się zachować na uroczystościach, np. na koncercie, festynie, na przedstawieniu i w teatrze.
- Śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru, chętnie uczestniczy w tańcach i muzykowaniu.
- Tworzy muzykę korzystając z instrumentów perkusyjnych a także improwizuje ją ruchem.
- Umie wypowiadać się w różnych technikach teatralnych.
Rok szkolny 2018/2019
„Przedszkolak –Mały Patriota”
Zadanie:
Rozwijanie postaw patriotycznych ,umacnianie więzi z krajem ojczystym i regionem.
WSKAŹNIKI – UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA:
- Zna symbole narodowe i ich znaczenie (godło, barwy, hymn).
- Rozwija zainteresowania pięknem i bogactwem kraju z wykorzystaniem obrazów, albumów, filmów.
- Posługuje się poprawną polszczyzną i jest uwrażliwiony na piękno języka polskiego, wiersze, opowiadania , legendy .
- Poznaje tradycje ludowe: gwara, taniec, przyśpiewki, dzielenie się opłatkiem, choinka, śmigus dyngus, pisanki.
- Poznaje historię i kulturę Polski oraz własnej miejscowości.
- Bierze udział w różnych patriotycznych uroczystościach lokalnych.
- Zna wybitnych Polaków i uczy się do nich szacunku.
Rok szkolny 2019/2020
„Zdrowe dzieciństwo bez telewizora i komputera”
Zadanie:
Wychowanie jako trening od dyscypliny i kontroli dorosłych do samodyscypliny i samokontroli.
WSKAŹNIKI – UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA:
- Uczy się dobrej organizacji i pracowitości.
- Uczy się mądrego korzystania z mediów i nośników informacji.
- Korzysta z bibliotek i czytelni.
- Potrafi uważnie słuchać tekstu czytanego.
- Podejmuje próby samodzielnego czytania.
- Posiada umiejętności i doświadczenia prozdrowotne.
- Dba o własne zdrowie, chroni je i wspomaga.
- Posługuje się pomysłowością i wyobraźnią twórczą we wszystkich rodzajach aktywności.
- Uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych.