Rok szkolny 2015/2016
„ Podróż ku wartościom ”
Zadanie:
Uczenie wartości moralnych skłaniających do zachowań, które są dobre dla wszystkich i nikogo nie krzywdzą.
WSKAŹNIKI – UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA:
-
Troszczy się o uczucia innych, dba o ich dobro.
-
Czerpie przyjemność z tego co dobre.
-
Uczy się pokojowych sposobów rozwiązywania napięć i konfliktów.
-
Przyswaja normy i zasady postępowania, akceptowane społecznie.
-
Przechodzi od emocji słabo uświadomionych do świadomej kontroli.
-
Wyraża własne emocje w różnych formach aktywności.
-
Mówi prawdę, nawet gdy jest dla niego niewygodna i może narazić na przykrości.
-
Starannie i należycie wykonuje swoje prace i obowiązki.
-
Przyznaje się do winy i naprawia wyrządzone przez siebie szkody.
Rok szkolny 2016/2017
„Przedszkolak przyszłym czytelnikiem”
Zadania:
-
Rozwijanie zainteresowania książką oraz tworzenie warunków i dostarczanie okazji do kształtowania postaw czytelniczych u dzieci przedszkolnych.
-
Kształtowanie emocjonalnego stosunku do książki, jako źródła wiedzy i przeżyć.
-
Wyrabianie u dzieci pozytywnego nastawienia do podjęcia trudu nauki czytania.
WSKAŹNIKI – UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA:
-
Systematycznie korzysta z kącików książki.
-
Wypożycza książeczki wspólnie z rodzicami z biblioteki publicznej.
-
Wzbogaca zasób słownictwa.
-
Wzbogaca wrażenia i doznania estetyczne.
-
Szanuje książki.
-
Jest śmiałe i otwarte na kontakty.
-
Współdziała w zespole, dobiera role podczas zabawy w teatr i wciela się w role bohaterów z bajek.
-
Konstruuje dłuższe wypowiedzi na temat czytanych bajek, opowiadań.
-
Potrafi uważnie słuchać tekst czytany.
-
Zna utwory literackie dla dzieci oraz ich autorów.
-
nteresuje się tekstem i literami.
-
Podejmuje działalność czytelniczą stymulującą rozwój mowy.
-
Odreagowuje negatywne emocje, rozładowuje stresy i napięcia w toku różnorodnych form aktywności własnej.
Rok szkolny 2017/2018
„Przedszkolak widzem i aktorem”
Zadanie:
Małe formy sceniczne jako element stymulowania rozwoju moralnego oraz kształcenia mowy i myślenia w procesie intelektualnego rozwoju dziecka.
WSKAŹNIKI – UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA:
-
Umie podejmować słuszne decyzje i trwały sukces.
-
Buduje harmonię w życiu jemu najbliższych oraz w jego otoczeniu.
-
Odgrywa rolę w zabawach parateatralnych, posługując się mową, mimiką, gestem i ruchem.
-
Wie, jak należy się zachować na uroczystościach, np. na koncercie, festynie, na przedstawieniu i w teatrze.
-
Śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru, chętnie uczestniczy w tańcach i muzykowaniu.
-
Tworzy muzykę korzystając z instrumentów perkusyjnych a także improwizuje ją ruchem.
-
Umie wypowiadać się w różnych technikach teatralnych.
Rok szkolny 2018/2019
„Przedszkolak –Mały Patriota”
Zadanie:
Rozwijanie postaw patriotycznych ,umacnianie więzi z krajem ojczystym i regionem.
WSKAŹNIKI – UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA:
-
Zna symbole narodowe i ich znaczenie (godło, barwy, hymn).
-
Rozwija zainteresowania pięknem i bogactwem kraju z wykorzystaniem obrazów, albumów, filmów.
-
Posługuje się poprawną polszczyzną i jest uwrażliwiony na piękno języka polskiego, wiersze, opowiadania , legendy .
-
Poznaje tradycje ludowe: gwara, taniec, przyśpiewki, dzielenie się opłatkiem, choinka, śmigus dyngus, pisanki.
-
Poznaje historię i kulturę Polski oraz własnej miejscowości.
-
Bierze udział w różnych patriotycznych uroczystościach lokalnych.
-
Zna wybitnych Polaków i uczy się do nich szacunku.
Rok szkolny 2019/2020
„Zdrowe dzieciństwo bez telewizora i komputera”
Zadanie:
Wychowanie jako trening od dyscypliny i kontroli dorosłych do samodyscypliny i samokontroli.
WSKAŹNIKI – UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA:
-
Uczy się dobrej organizacji i pracowitości.
-
Uczy się mądrego korzystania z mediów i nośników informacji.
-
Korzysta z bibliotek i czytelni.
-
Potrafi uważnie słuchać tekstu czytanego.
-
Podejmuje próby samodzielnego czytania.
-
Posiada umiejętności i doświadczenia prozdrowotne.
-
Dba o własne zdrowie, chroni je i wspomaga.
-
Posługuje się pomysłowością i wyobraźnią twórczą we wszystkich rodzajach aktywności.
-
Uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych.